تغییرات نرم افزار Geovia Whittle 2022 REFRESH 2

Telegram-logo
Instagram-logo
Baner-MineJobs
5/5 - (1 امتیاز)

https://www.mining-eng.ir/?p=17606

فهرست مطالب

تغییرات نرم افزار Geovia Whittle 2022 REFRESH 2

بیایید قبل از پرداختن به تغییرات آخرین نسخه ارائه شده کمی بپردازیم به تعریف کاربردی این نرم‌افزار، طی تماس‌هایی که این مدت داشتم متوجه شدم هنوز خیلی از مهندسین از کاربردهای دقیق این نرم‌افزار اطلاعی ندارند.

این نرم‌افزار به شرکت‌ها کمک کند تا بتوانند فرایند بهینه‌سازی جامع و کامل یک معدن را انجام داده تا بهینه‌سازی‌ای که بیشترین سودآوری را دارد کشف و درک کنند؛ وقتی از بهینه‌سازی جامع و کامل سخن می‌گوییم منظورمان این است که بهینه‌سازی تمام مراحل و جنبه‌های استخراج معدن از ابتدا تا انتها است، از ارزیابی اولیه کانسار و تصمیم‌گیری‌های سرمایه‌گذاری گرفته تا برنامه‌ریزی استراتژیک بلندمدت و زمان‌بندی استخراج تا محصول نهایی که قرار است تولید شود.

 

GEOVIA Whittle به شرکت‌های استخراج معادن روباز این امکان را می‌دهد که ابتدا به‌طور دقیق قابلیت مالی یک کانسار معدنی و گزینه‌های سرمایه‌گذاری و توسعه را ارزیابی کنند، سپس برنامه‌ریزی استراتژیک بهینه بلندمدت معدن و زمان‌بندی استخراج را برای به حداکثر رساندن ارزش آن کانسار در طول عمر معدن تعیین کنند. از طریق مجموعه‌ای از اجزای قابل تنظیم، از جمله زمان‌بندی استراتژیک، مدل‌سازی دقیق هزینه، قیمت و بازیابی، تحلیل‌های سناریوی متعدد، همگن‌سازی (Blending)، تعیین عیار حد (Cut-off) و بهینه‌سازی همزمان انباشتگاه (Simultaneous Stockpile Optimization)، Whittle به معادن این قدرت را می‌دهد تا به بهینه‌سازی کامل و جامع معدن دست یابند — فرآیندی که ثابت شده است ارزش خالص فعلی (NPV) را به‌مراتب بالاتر از بهینه‌سازی محدود به پیت (Pit Optimization) بهبود می‌بخشد.

 

این نرم افزار به شرکت‌ها نوید می‌دهد که با استفاده از روش‌ها و ابزارهای بهینه‌سازی جامع مانند GEOVIA Whittle، می‌توانند ارزش مالی واقعی و پتانسیل سودآوری کامل معدن خود را دریابند و از آن بهره‌برداری کنند. به عبارتی، فراتر از بهینه‌سازی‌های جزئی و موضعی، این فرایند جامع می‌تواند سودآوری کلی بیشتری را به همراه داشته باشد. اگر می‌خواهید در مورد این نرم‌افزار بیشتر بدانید به صفحه اختصاصی آن در سایت ما سر بزنید.

در مطلب قبلی که در اینجا می‌توانید مطالعه کنید در مورد انتشار نسخه 2022 صحبت کردیم در ادامه قرار است در مورد تغییرات آخرین بروزرسانی این نرم‌افزار صحبت کنیم.
 

تحلیل سناریو

در نسخه قبل بهینه‌سازی انباشتگاه و عیار حد (SPCO) از محدودیت‌های کوچک پردازش پشتیبانی نمی‌کرد.

هم اکنون می‌توانید در هنگام اجرای تحلیل SPCO، می‌توانید عدد کوچکی مانند 1 به‌عنوان محدوده پردازش را مشخص کنید.

 

در نسه‌های پیشین هنگام استفاده از expression‌ها، گره SPCO نمی‌توانست اجرا شود

در نسخه جدید هنگام استفاده از دسته‌های متفاوتی از expression در گره SPECO در مقایسه با گره اصلی، گره SPCO اجرا می‌شود. این مشکل کاملا برطرف شده است.

 

تولید دسته‌های شیب مختلف

در نسخه‌های قبل وارد کردن مدل بلوک با ناحیه شیب منفی در هنگام اجرای گره شیب موجب خطا می‌شد

پس از وارد کردن مدل بلوک با ناحیه شیب 1-، اجرای گره شیب خطای نرم‌افزاری تولید می‌کرد. هم اکنون Whittle اعتبار عدد ناحیه را بررسی می‌کند.

 

مدل بلوک و فایل‌های نتایج

وارد کردن مدل‌های بلوک Datamine حاوی بلوک‌های نامشخص

ثبت آنلاین به‌روزرسانی شده است تا هنگام وارد کردن مدل بلوکی که بلوک‌های خالی یا اضافه نامشخص دارد، گردش کار مشخص شود. اگر بخواهید مدل بلوک Datamine را وارد کنید که بلوک‌هایش همگی زیر عوارض زمین هستند، مدل بلوکی Datamine را با استفاده از تنظیمات دستی وارد کنید. سپس، در قالب تعریف اطلاعات بلوک، صفر را در چگالی پیشفرض زیرسلول‌ها وارد کنید.

 

بهینه‌سازی همزمان

اجرای موفق بهینه‌سازی همزمان با استفاده از مجوز آفلاین

هنگام استفاده از Simultaneous Optimization با مجوز آفلاین، می‌توانید از گره SIMO برای تحلیل نتایج بهینه‌سازی همزمان استفاده کنید.

 

موارد متفرقه

وارد کردن سطح برای برچسب‌گذاری بلوک مطابق با موقعیت Centroid

می‌توانید از طریق Surface Chooser [انتخاب‌کننده سطح]، نحوه انتخاب بلوک‌ها را برای وارد کردن در یک حالت مشخص کنید. در قالب Surface Chooser، در زبانه Surfaces، در Labeling Method for Blocks [روش برچسب‌گذاری بلوک‌ها]، گزینه مربوط به Centroid Above Surface را انتخاب کنید تا برچسب‌گذاری بلوک مطابق با موقعیت مرکز بلوک نسبت به سطح انجام شود.

 

به‌روزرسانی محیط Java Runtime در Whittle

نرم‌افزار Whittle هم اکنون از محیط سیستم Java Runtime به جای JRE در پوشه اجرایش استفاده می‌کند. اطمینان حاصل کنید که نسخه JRE 1.8 x64 مناسبی نصب شده و کلید ثبت JavaSoft یا متغیر محیط JAVA_HOME تنظیم شده است. برای کنترل JRE به‌منظور استفاده با Whittle، می‌توانید از دستور

-java <JRE directory>

استفاده کنید. همچنین IBM Semeru 64bit 1.8.0_382 در فایل نصبی نسخه جدید گنجانده شده است.

 

خروجی گرفتن از داده‌ها

در نسخه قبل خروجی سطوح پایان دوره‌ها با فرمت DXF که دارای گپ بود

حال دیگر خروجی سطوح پایان دوره‌ها با فرمت DXF یا در 3D viewr دارای گپ نمی‌باشند

logo

تلاش ما در اینجا این است با زبانی ساده شما را با حوزه معدنکاری و زمین‌شناسی، مراحل و آینده این حوزه آشنا کنیم، چرا که معدن مادر صنعت و اولین مرحله زنجیره تامین در تمامی صنایع است.

جدیدترین مطالب رو در ایمیل خود دریافت کنید

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
پیمایش به بالا

فرم گزارش

خواهشمند است، فرم را تکمیل و ارسال نمایید.

راهنمای دانلود

  • اگر نرم‌افزار مدیریت دانلود ندارید، قبل از دانلود هرگونه فایلی، یک نرم افزار مدیریت دانلود مانند IDM و یا FlashGet نصب کنید.
  • برای دانلود، به روی عبارت “دانلود” کلیک کنید و منتظر بمانید تا پنجره مربوطه ظاهر شود سپس محل ذخیره شدن فایل را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا دانلود تمام شود.
  • در صورت بروز مشکل در دانلود فایل‌ها تنها کافی است در آخر لینک دانلود فایل یک علامت سوال ? قرار دهید تا فایل به راحتی دانلود شود.
  • فایل های قرار داده شده برای دانلود به منظور کاهش حجم و دریافت سریعتر فشرده شده‌اند، برای خارج سازی فایل‌ها از حالت فشرده از نرم‌افزار Winrar و یا مشابه آن استفاده کنید.
  • چنانچه در مقابل لینک دانلود عبارت بخش اول، دوم و … مشاهده کردید تمام بخش‌ها می‌بایستی حتماً دانلود شود تا فایل قابل استفاده باشد.
  • کلمه رمز جهت بازگشایی فایل فشرده عبارت www.mining-eng.ir می‌باشد. تمامی حروف را می بایستی به صورت کوچک تایپ کنید و در هنگام تایپ به وضعیت EN/FA کیبورد خود توجه داشته باشید همچنین بهتر است کلمه رمز را تایپ کنید و از Copy-Paste آن بپرهیزید.
  • چنانچه در هنگام خارج سازی فایل از حالت فشرده با پیغام CRC مواجه شدید، در صورتی که کلمه رمز را درست وارد کرده باشید. فایل به صورت خراب دانلود شده است و می‌بایستی مجدداً آن را دانلود کنید.